Volvo XC90 II (2014-teraz)

Volvo XC90 II (2014-teraz)

0

Druga generacja modelu oficjalnie zaprezentowana została w sierpniu 2014 roku podczas zamkniętej prezentacji w Sztokholmie. Debiut XC90 poprzedziła prezentacja prototypu XC Coupe, na którym został oparty. Volvo XC90 to pierwszy model marki, który został zaprojektowany przez Thomasa Ingenlatha, który swoimi modelami koncepcyjnymi XC Coupe, Concept Coupe oraz Concept Estate zapoczątkował nowy kierunek stylistyczny marki.

Informacje ogólne Volvo XC90 II:

Volvo XC90 to samochód stworzony od podstaw (silnik, platforma, elektronika, wszystko jest nowe). Stylistycznie samochód nawiązuje do pierwszej generacji. Charakterystycznym elementem pojazdu jest masywny grill z nowym logo marki. Producent zapowiedział że Volvo XC90 będzie najbardziej luksusowym modelem marki, dlatego wnętrze samochodu wykonano z najlepszych gatunków drewna i skóry.

Volvo XC90 powstało na nowej modułowej płycie podłogowej SPA  (Scalable Product Architecture), która ma być bazą dla wszystkich nowych modeli Volvo. Największym atutem SPA jest całkowita elastyczność, styliści nie byli ograniczeni narzucaniem takich parametrów jak rozstaw osi, zwisy czy wysokość nadwozia.

Samochód dostępny jest w następujących wersjach wyposażenia: Kinetic, Momentum, Inscription, R-design oraz limitowanej wersji First Edition.

Volvo XC90 standardowo wyposażone będzie m.in. w takie udogodnienia jak: elektryczne sterowanie szyb oraz lusterek, aktywny tempomat z asystentem hamowania, czterostrefową automatyczną klimatyzacje, światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, funkcje sterowania głosem oraz integrację z IPhonem i IPadem. Samochód wyposażony jest również w bardzo dużą ilość systemów bezpieczeństwa niektóre z nich to:  system stałego monitorowania pozycji pojazdu, system zapobiegający zderzeniom czołowym, system Driver Alert Wykrywający zmęczenie kierowcy, system Lane Dept Warning ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu czy też aktywny radar kontrolujący odległość od poprzedniego pojazdu. Opcjonalnie samochód możemy wyposażyć m.in. w układ regulacji zawieszenia, 22 calowe alufelgi, fotele Contour oraz  systemy z zakresu bezpieczeństwa.

Pod maską Volvo XC90 II generacji producent zamontował dwa silniki benzynowe o mocy 254 KM oraz 320 KM, dwa diesle o mocy 190 KM oraz 225 KM oraz silnik hybrydowy, którego łączna moc wynosi 400 KM. (320 KM silnik benzynowy, 80 KM silnik elektryczny). Zasięg jednostki hybrydowej wynosi 40 km. W wszystkich wersjach z napędem AWD producent zastosował układ Haldex 5 generacji.

Wymiary Volvo XC90 II:

  • Rozstaw osi: 2774 mm
  • Długość: 4627 mm
  • Szerokość: 1891 mm
  • Wysokość: 1713 mm
  • Liczba miejsc: 5
  • Pojemność baku: 70 l

Paleta silników Volvo XC90 II:

Silniki benzynowe moc [KM] przy obr/min mom. obr. [Nm] V max [km/h] 0-100km/h [s] spalanie [l/100km]
2.0 T5 254 / – 340 8,3 7,5
2.0 T6 320 / 5700 400 230 6,9 7,7
2.0 T8 Twin Engine 400 / – 230 6,4 2,7

 

Silniki diesla moc [KM] przy obr/min mom. obr. [Nm] V max [km/h] 0-100km/h [s] spalanie [l/100km]
2.0 D4 190 / 1750-2500 10,2 5,5
2.0 D5 225 / 4250 470 220 7,8 5,8

Galeria Volvo XC90 II: