Autopilot w Volvo już za 2 lata – znamy kolejne szczegóły

Autopilot w Volvo już za 2 lata – znamy kolejne szczegóły

0

Volvo zdradza więcej szczegółów dotyczących unikalnego systemu samodzielnej jazdy, nad którym pracuje od przeszło 2 lat. Już w 2017 r. na ulicach szwedzkiego Goeteborga w ruchu drogowym pojawi się 100 specjalnie przygotowanych najnowszych modeli Volvo XC90 wyposażonych w unikalny system Drive Me. Rewolucyjne rozwiązanie przypominające autopilota umożliwi poruszanie się po wybranych odcinkach dróg bez udziału kierowcy.

Krok naprzód

System Drive Me zaprojektowano jako kolejny krok mający na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa oferowanego przez samochody marki Volvo. System będzie łączył funkcjonalność dotychczasowych rozwiązań stosowanych w autach marki Volvo integrując je w jedną, rewolucyjną technologię zapewniającą bezpieczeństwo podróży.

„Wyprodukowanie auta, które będzie w stanie bez udziału kierowcy pokonać kilkaset kilometrów drogi na zamkniętym obiekcie, takim jak np. tor nie stanowi dziś większego problemu”- podkreśla odpowiedzialny za projekt Dr Peter Mertens, Senior Vice President działu badań i rozwoju Volvo Car Group. „Inni producenci samochodów pokazują tego typu projekty, ale to Volvo kładzie główny nacisk na aspekt praktyczny – jazdę w normalnym ruchu drogowym”. Goeteborg wybrano, jako pierwsze miasto na świecie, w którym już w 2017 r. to nowatorskie rozwiązanie zostanie oddane do użytku. Już dziś Volvo dysponuje jeżdżącymi prototypami autonomicznych aut, które poruszają się wraz z innymi samochodami w ruchu miejskim, a nie tylko po zamkniętych odcinkach testowych.

Więcej czasu dla siebie

Drive Me zrewolucjonizuje spojrzenie na podróżowanie samochodem. Kluczem do zrobienia tego bezprecedensowego kroku, jakim będzie uruchomienie sieci autonomicznych aut, jest właściwe zgranie działania sieci czujników, technologii odpowiedzialnych za hamowanie oraz skręcanie pojazdu, a także systemu pozycjonowania auta w przestrzeni. Zdaniem zespołu projektowego najwięcej czasu tracimy w korkach na dojazdy do pracy. W przyszłości, kierowca będzie mógł wybrać pomiędzy aktywną jazdą, a trybem jazdy samodzielnej na wybranych odcinkach drogi. Dzięki temu czas, który do tej pory kierowca musiał poświęcić na prowadzenie auta, będzie mógł wykorzystać inaczej, wedle własnych potrzeb np. czytając książkę, czy korzystając z systemów rozrywki zamontowanych w aucie. W pilotażowej serii samochodów Volvo XC90 możliwe będzie uruchomienie trybu jazdy autonomicznej na wybranych odcinkach dróg, których używa większość mieszkańców Goeteborga podczas codziennych dojazdów do pracy. Funkcję uruchamia się podobnie jak tempomat – jednym przyciskiem na kierownicy.

Czytaj więcej: Autopilot w Volvo już za 2 lata – znamy kolejne szczegóły